Evidence pracovní doby

Novinka v software (v distribuci od 20.4.2009)
Řešení evidence pracovní doby a stanovení harmonogramu směn
s kompletními výstupy pro mzdovou účtárnu.
 
Způsob, jak se jednoduše a levně vyrovnat se složitou situací
a povinnostmi zaměstnavatele ve vztahu k pracovní době.

Není vůbec jednoduché skloubit předpisy a vytvořit tak program, který umí nejen vést evidenci pracovní doby, což zaměstnavatelům zákoník práce ukládá, ale zároveň vytvořit program s kontrolními vazbami k přesčasové práci nebo k „přespočetným” hodinám pedagogických pracovníků a přitom sledovat čerpání studijního volna, nemocenské, dovolené atd.

Program se tak stane neocenitelným pomocníkem zejména ve vztahu k §192 zákoníku práce (Náhrada mzdy, platu...při dočasné pracovní neschopnosti) zejména se svým kompletním výstupem tzv. „šichtovnicí” pro mzdovou účetní.

 

Úvodní testovací provoz u vybraných klientů a implementace nově požadovaných funkčností byla ukončena.
Program je v distribuci všechny objednávky k 24.4. byly vyřízeny.
 
Zaslání demoverze  zdarma můžete  objednat zde
 
Zaváděcí cena  - 999 Kč byla prodloužena až do konce května!
 

Řeší zejména tyto předpisy:

Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce

  • - § 78 odst. 1 písm. a) pracovní doba
  • - § 78 odst. 1 písm. c) směna
  • - § 78 odst. 1 písm. h) pracovní pohotovost
  • - § 78 odst. 1 písm. i) práce přesčas
  • - § 79 odst. 1 stanovená týdenní pracovní doba
  • - § 80 kratší pracovní doba
  • - § 82 rovnoměrné rozvržení pracovní doby
  • - § 83 nerovnoměrné rozvržení pracovní doby
  • - § 88 přestávka v práci na jídlo a oddech
  • - § 192 - 194 náhrada mzdy, platu nebo odměny z dohody o pracovní činnosti při dočasné pracovní neschopnosti

Zákon o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb. 

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů

  • - §23 rozsah přímé pedagogické činnosti

Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí

  • - § 3 Pracovní doba pedagogických pracovníků
  • - § 4 Čerpání dovolené
  • - § 5 Volno k samostudiu

Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků

 

Základní funkce programu:

První přihlášení do programu - stiskněte klávesu Enter

OSOBNÍ KARTA PRACOVNÍ DOBY (harmonogram směn)

V osobní kartě zaměstnance stanoví zaměstnavatel typ harmonogramu směn a počty hodin v jednotlivých dnech pokud jsou odlišné od pravidelné týdenní pracovní doby. Mezi nejrozšířenějšími typy harmonogramu směn si lze jednoduše vybírat ze seznamu:

 

a) harmonogram směn

  • základní týdenní

  • dvoutýdenní S/L
  • rozšířený apod.

 

 

 

b) harmonogram pedagogické činností

Přes harmonogram pedagogické činnosti bude program vyhodnocovat nahodilé a stabilně určené přespočetné hodiny u pedagogických pracovníků. Tento modul je v současné době vyvíjen a bude k dispozici současně s novelou zákona o pedagogických pracovnících, ve které, jak předpokládáme, dojde ke sjednocení názorů na určení co je a co není přespočetná hodina (předpoklad - od 1. 6. 2009).

 

KARTA ZAMĚSTNANCI

Na kartě zaměstnanci je přehledný seznam, ze kterého se vybírá konkrétní zaměstnanec k editaci údajů o jeho pracovní době.

Pro uživatele software Personální kancelář - Platy je připraven import dat se seznam zaměstnanců a jejich průběžná aktualizace, tak aby  zaměstnance nebylo nutno znova navádět.

Přístup k datům se řídí podle určeného vedoucího agendy, data tak mohou zadávat i jednotliví přímí nadřízení zaměstnanců podle jednotlivých úseků v organizaci.

 

 

KARTA EVIDENCE PRACOVNÍ DOBY

Měsíční přehled údajů o pracovní době jednotlivých zaměstnanců se automaticky načítá ze založeného harmonogramu směn jednotlivých zaměstnanců. Není třeba jej každý měsíc znovu a znovu zapisovat jako na papírových tiskopisech.

Zapisujete pouze změny, ke kterým došlo v průběhu měsíce (dovolená, studijní volno, nemoc atd.). Výstupem je kontrolka s výpisem měsíčního přehledu pro mzdovou účetní

Protože u velkého počtu zaměstnanců obvykle nedochází v průběhu měsíce ke změnám je měsíční uzávěrka jednoduchá, snadná a zejména rychlá.

 

 

KONTROLKA A VÝSTUPY Z EVIDENCE

Kontrolka zaměstnance obsahuje všechny potřebné údaje pro stanovení platu, tiskové výstupy pro mzdovou účetní a další výstupy k analýzám a hodnocení pracovní doby za rok, měsíc, kvartál apod. Vedení organizace včetně vedoucích zaměstnanců má tak k dispozici přehledy vývoje odpracovaných směn, zameškaných změn, nemocnosti apod.

Pravidelným používáním programu zaměstnavatel plní zákonnou povinnost vedení evidence pracovní doby svých zaměstnanců.