Evidence pracovní doby Novinka v software (v distribuci od 20.4.2009) Řešení evidence pracovní doby a stanovení harmonogramu směn s kompletními výstupy pro mzdovou účtárnu.
a povinnostmi zaměstnavatele ve vztahu k pracovní době. Není vůbec jednoduché skloubit předpisy a vytvořit tak program, který umí nejen vést evidenci pracovní doby, což zaměstnavatelům zákoník práce ukládá, ale zároveň vytvořit program s kontrolními vazbami k přesčasové práci nebo k „přespočetným” hodinám pedagogických pracovníků a přitom sledovat čerpání studijního volna, nemocenské, dovolené atd. Program se tak stane neocenitelným pomocníkem zejména ve vztahu k §192 zákoníku práce (Náhrada mzdy, platu...při dočasné pracovní neschopnosti) zejména se svým kompletním výstupem tzv. „šichtovnicí” pro mzdovou účetní.
Úvodní testovací provoz u vybraných klientů a implementace nově požadovaných funkčností byla ukončena. Program je v distribuci všechny objednávky k 24.4. byly vyřízeny. Zaslání demoverze zdarma můžete objednat zde Zaváděcí cena - 999 Kč byla prodloužena až do konce května! Řeší zejména tyto předpisy: Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Zákon o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků
Základní funkce programu: První přihlášení do programu - stiskněte klávesu Enter
OSOBNÍ KARTA PRACOVNÍ DOBY (harmonogram směn)
V osobní kartě zaměstnance stanoví zaměstnavatel typ harmonogramu směn a počty hodin v jednotlivých dnech pokud jsou odlišné od pravidelné týdenní pracovní doby. Mezi nejrozšířenějšími typy harmonogramu směn si lze jednoduše vybírat ze seznamu:
a) harmonogram směn
b) harmonogram pedagogické činností Přes harmonogram pedagogické činnosti bude program vyhodnocovat nahodilé a stabilně určené přespočetné hodiny u pedagogických pracovníků. Tento modul je v současné době vyvíjen a bude k dispozici současně s novelou zákona o pedagogických pracovnících, ve které, jak předpokládáme, dojde ke sjednocení názorů na určení co je a co není přespočetná hodina (předpoklad - od 1. 6. 2009).
KARTA ZAMĚSTNANCI
Na kartě zaměstnanci je přehledný seznam, ze kterého se vybírá konkrétní zaměstnanec k editaci údajů o jeho pracovní době. Pro uživatele software Personální kancelář - Platy je připraven import dat se seznam zaměstnanců a jejich průběžná aktualizace, tak aby zaměstnance nebylo nutno znova navádět. Přístup k datům se řídí podle určeného vedoucího agendy, data tak mohou zadávat i jednotliví přímí nadřízení zaměstnanců podle jednotlivých úseků v organizaci.
KARTA EVIDENCE PRACOVNÍ DOBY
Měsíční přehled údajů o pracovní době jednotlivých zaměstnanců se automaticky načítá ze založeného harmonogramu směn jednotlivých zaměstnanců. Není třeba jej každý měsíc znovu a znovu zapisovat jako na papírových tiskopisech. Zapisujete pouze změny, ke kterým došlo v průběhu měsíce (dovolená, studijní volno, nemoc atd.). Výstupem je kontrolka s výpisem měsíčního přehledu pro mzdovou účetní Protože u velkého počtu zaměstnanců obvykle nedochází v průběhu měsíce ke změnám je měsíční uzávěrka jednoduchá, snadná a zejména rychlá.
KONTROLKA A VÝSTUPY Z EVIDENCE Kontrolka zaměstnance obsahuje všechny potřebné údaje pro stanovení platu, tiskové výstupy pro mzdovou účetní a další výstupy k analýzám a hodnocení pracovní doby za rok, měsíc, kvartál apod. Vedení organizace včetně vedoucích zaměstnanců má tak k dispozici přehledy vývoje odpracovaných směn, zameškaných změn, nemocnosti apod. Pravidelným používáním programu zaměstnavatel plní zákonnou povinnost vedení evidence pracovní doby svých zaměstnanců.
|