Evidence pracovní doby
Způsob, jak se jednoduše a levně vyrovnat se složitou situací a povinnostmi Není vůbec jednoduché skloubit předpisy a vytvořit tak program, který umí nejen vést evidenci pracovní doby, což zaměstnavatelům zákoník práce ukládá, ale zároveň vytvořit program s kontrolními vazbami k přesčasové práci nebo k „přespočetným” hodinám pedagogických pracovníků a přitom sledovat čerpání studijního volna, nemocenské, dovolené atd. A už vůbec nebylo jednoduché nastavit pravidla tak, aby vyhovovala evidenci pracovní doby pedagogických pracovníků, a to zejména ve vztahu k § 22a zákona o pedagogických pracovnících, který definuje jejich pracovní dobu. Po jednáních na MŠMT, ČMKOS a jednáních s dalšími nezávislými právníky jsme dospěli k finální podobě konstrukce zápisu směny tak, aby odpovídala §22a odst.2) a zároveň reflektovala odst.3). Tedy můžeme říci:"Víme jak na to" Věříme, že se program stane neocenitelným pomocníkem v naplňování dikce zákoníku práce a zákona o pedagogickýchj pracovnících, a to nejen v plnění povinnosti evidovat pracovní dobu, ale zejména též v konkrétní práci zaměstnavatele, protože se nejedná jen o pouhou evidenci, ale o program vybavený kompletními výstupy pro mzdové účetní. Prezentaci programu si můžete stáhnou zde. Stručný průvodce programemŘeší zejména tyto předpisy: Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Zákon o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb.
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků
Základní funkce programu: ÚVODNÍ PŘIHLAŠOVACÍ OBRAZOVKAPřístup k datům se řídí podle určeného vedoucího agendy, data tak mohou zadávat i jednotliví přímí nadřízení zaměstnanců podle jednotlivých úseků v organizaci.
ČÍSELNÍK SMĚNRozvržení harmonogramu pracovní doby je řešeno přes číselník směn. V tomto případě není třeba zadávat pracovní dobu u každého zaměstnance zvláště, a v programu se nekupí duplicitní směny
Harmonogram směn, pracovní doby, lze vytvořit všem zaměstnancům pracujícím jak ve státní správě, tak v soukromém sektoru. Jsou speciálně implementovány i typy směn pro řešení evidence výkonu práce pedagogů dle § 22a odst. zákona o pedagogických pracovnících. Týdenní složený harmonogram směn učitele pak může vypadat následujícím způsobem:
OSOBNÍ KARTA PRACOVNÍ DOBY (složený harmonogram směn)V osobní kartě zaměstnance stanoví zaměstnavatel typ harmonogramu směn a počty hodin v jednotlivých dnech v týdnu pokud jsou odlišné od pravidelné týdenní pracovní doby. Mezi nejrozšířenějšími typy harmonogramu směn si lze poté jednoduše vybírat ze seznamu a přiřazovat je jednotlivým zaměstnancům
ZAMĚSTNANCINa kartě zaměstnanci je přehledný jmenný seznam, ze kterého se vybírá konkrétní zaměstnanec k editaci údajů o jeho pracovní době.
Pro uživatele software Personální kancelář - Platy je připraven import dat zaměstnanců a jejich průběžná aktualizace, tak aby zaměstnance nebylo nutno znova navádět. KARTA EVIDENCE PRACOVNÍ DOBY
Měsíční přehled údajů o pracovní době zaměstnanců se automaticky načítá ze založeného harmonogramu směn jednotlivých zaměstnanců. Jednou vložené údaje se automaticky načítají do určených měsíců a není třeba je každý měsíc znovu a znovu zapisovat jako na papírových tiskopisech. Vedoucí příslušného útvaru tak řeší pouze změny, ke kterým v jednotlivých dnech v měsíci došlo a program sám průběžně zapisované změny zapisuje do databáze. Uživatel tak má možnost v celém průběhu hodnoceného měsíce sledovat sumáře jak u jednotlivých pracovníků přes sestavu kontrolka, tak rovněž sumáře za celý vedený úsek přes sestavy absencí a příplatků. Vedoucí agendy s přístupem ke všem datům v programu může dále zasílat, tisknout, vyhodnocovat kompletní údaje za celou organizaci. Program je připraven pro síťové řešení přístupů z vnitřní počítačové sítě v organizaci. Přenos údajů z jednotlivých úseků tak lze provozovat jako bezpapírovou kancelář. - zapisují se pouze změny - (dovolená, studijní volno, nemocenská atd.) měsíční uzávěrka je tedy jednoduchá, snadná a zejména rychlá - výstupem je kontrolka s výpisem měsíčního přehledu o práci konkrétního zaměstnance - k dispozici jsou průběžné sestavy absencí a příplatků nebo kompletní měsíční sestavy pro mzdovou účetní
KONTROLKA A VÝSTUPY Z EVIDENCEKontrolka zaměstnance obsahuje všechny potřebné údaje k evidenci pracovní doby, tiskové výstupy pro mzdovou účetní. Připravují se další výstupy k analýzám a hodnocení pracovní doby za rok, měsíc, kvartál apod. Vedení organizace včetně vedoucích zaměstnanců tak bude mít k dispozici přehledy vývoje odpracovaných směn, zameškaných změn, nemocnosti apod.
Samozřejmostí v kontrolce jsou sumáře. Zaměstnavatel tak má naprosto dokonalý přehled o odpracované pracovní době, absencích, příplatcích, přesčasech, dovelených samostudiu pedagogických pracovníků atd. SESTAVY - VÝSTUPY Z EVIDENCEMezi základní výstupy z programu, které se generují pro potřeby mzdového odpočtu patří:
SESTAVY - DALŠÍ VÝSTUPY Z EVIDENCEV programu v rámci jeho rozvoje přibývají další sestavy, které usnadňují práci s programem.
ZÁVĚREM - CO MŮŽETE DÁLE OČEKÁVAT?
A TO PODSTATNÉ!Pravidelným používáním programu splníte zákonnou povinnost vedení evidence pracovní doby svých zaměstnanců. Pokud si program potřebujete ještě dále prověřit, objednejte si demoverzi zdarma
|